Copyright

Kapcsolat: iniminiz {kukac} hotmail {pont} com. Tünce vagyok egy tündéri pöttömpannával. Én nem tudom, honnan a táskamániám, de az már biztos, hogy én úgy vagyok a táskákkal, mint Gombóc Artúr a csokoládéval: szóval jöhet a szögeletes táska, a kerek táska, a kicsi táska és a nagytáska, és tetszik a csíkos táska, a pöttyös táska és a kockás táska...És a sor folytatható a végtelenségig :o)

anyanya varr!

Kapcsolat: iniminiz {kukac} hotmail {pont} com. Tünce vagyok egy tündéri pöttömpannával. Én nem tudom, honnan a táskamániám, de az már biztos, hogy én úgy vagyok a táskákkal, mint Gombóc Artúr a csokoládéval: szóval jöhet a szögeletes táska, a kerek táska, a kicsi táska és a nagytáska, és tetszik a csíkos táska, a pöttyös táska és a kockás táska...És a sor folytatható a végtelenségig :o)

Meska boltom

Címkék

ajándék (25) ajándék ötlet (4) ajándék ötlet kislányoknak (1) babaváró ajándék (1) baba készítés (4) baba ruha (6) babzsákfotel (1) baglyos táska (1) bevásárlótáska (2) bóklászó (2) buborék szoknya (1) Burda (1) burda szabásminta (1) country (3) crochet (1) csipkemánia (2) e-book olvasó tartó (1) egyedi (2) egyedi gyerek táska (1) egyedi sütemény kiszúró (1) egyedi táska (1) english paper piecing (1) farmernadrág (1) farsangi jelmez (1) felnőtt hátizsák (2) foltos próbálkozások (11) fotozas (1) gyerek (3) gyerek dolgok (1) gyerek hátizsák (9) gyerek pénztárca (1) gyerek ruha (30) gyerek ruha varrás (4) gyerek sapka varrás (5) gyerek táska (7) gyerkőc dolgok (47) gyermek hátizsák (2) hasznos holmik (12) hat (1) hátizsák varrás (2) hexagon (1) horgolás (10) horgolt nyakmelegítő (3) ilyen volt ilyen lett (2) ingyenes szabásminta (4) játék készítés (2) jelmez készítés (1) karácsony (2) KCW (3) keksz kiszúró forma (1) kézműves táska (4) kiegészítők (6) kindle tartó tok (3) kislány rövidnadrág (1) kislány ruha (21) kislány szoknya (8) kislány táska (4) kislány top (1) knitting (1) kötés (1) lakásdekor (3) leggings (1) make things happen (1) masnis neszesszer (1) meska (12) neszesszer (21) neszesszer varrás (10) női táska (1) ökoszatyor (1) papírra varrás (1) párna (1) patchwork (13) pattern testing (2) pénztárca (4) pénztárca varrás (1) photoshop (3) pipere (4) plüss egér (1) rainbow cake (1) receptek (2) recycling (3) ruhák anyának (3) sapka (7) sewing for kids (1) skinny jeans (1) skirt pattern (1) Stockholm (1) szivárvány torta (1) születésnap (1) tablet tartó (2) tablet tok (2) táska (11) táska varrás (47) textiljatek (3) textil kosár (1) textil szerelem (11) tilda (2) tolltartó (5) transzerferfólia (3) újra hasznos (3) új táska tavaszra (1) ünnepek (2) uzsonnás táska (1) válltáska oldaltáska (1) varrás (48) vásár (1) vékony sál (2) viaszos vászon (2) waldorf baba (1) Címkefelhő

sewn by tunce

2016.01.08. 20:17 LTG

Hat gyertya

Címkék: születésnap rainbow cake szivárvány torta plüss egér

Nem (csak) varrással kapcsolatos "ömlengés" következik. És még augusztusi esemény, csak most jutok odáig, hogy beszámoljak róla.

Augusztusban eljött a Nagy Nap, készítenem kellett egy tortát, rajt'  h a t  szál gyertyával. Magam sem hittem <3

Nagy fejtörést okozott, hogy milyen tortát készítsek, ugyanis nem vagyok egy nagy torta sütő bajnok. Nem is szoktam szülinapra sütni, általában úgyis valamilyen formatortára érkezik igény :) De most a mamiéknál voltunk épp, két hétig, és ez a bizonyos hatodik szülinap is beleesett, és mamiéktól min. 80 km-t kellett volna autózni egy "3D-s" formatortáért. (Azért írtam macskakörömben, a "3D-st", mert tudtommal minden torta három dimenziós, de ez a bizonyos oldal így hirdette azt hiszem a formatortákat, a "sima" tortákat pedig úgy, hogy "2D-s torta" - nagy zárójelben jegyezném meg itt a zárójelben, hogy azért egyszer szívesen megnéznék egy 2D-s tortát :D :D :D ).

Szóval ennyit utazni (+ fizetni) nem akartam, maradt a házi sütés. A hatos számból jött a szivárvány hat színe... És akkor kerestem, keresgéltem, hogy szivárvány torta... Gyönyörűségeket találtam a neten, bőség zavara, és úgy döntöttem, hogy Panyi Zsuzsi adaptációjával teszek egy próbát.

Nekem 25 (vagy 26?) centis tortaformám volt csak otthon, így a Zsuzsi által megadott mennyiségeket beszoroztam másféllel. Kivéve a cukrot. Abból még annyit sem tettem bele. Izgultam ám, hogy túl vékonyak lesznek az egyes rétegek, bántam, hogy nem kétszereztem a tészta adagot, de végül jól sült el, nem lettek hajszálvékonyak a tészták (de olyan szép vastag, látványos sem, de nem baj). Sok idő volt elkészíteni (ha jól emlékszem, nekem összesen 6 órám van benne...mondom én, hogy itt minden a hatos körül forog ;-), de ezt be kell tudni a tapasztalatlanságomnak, itt-ott bénázásnak is.

 wp_20150820_002_pici.jpg

wp_20150820_003_pici.jpg

wp_20150820_010_pici.jpg

A végeredményre irtó büszke voltam és nagyon finom torta!

 imgp5111_pici.jpg

imgp5110_pici.jpg

imgp5106_pici.jpgimgp5114_pici.jpg

A szülinapos egy egérkét kért szülinapjára. Szerencsére plüssből :) boldogan váltok valóra efféle kívánságokat :)

Régóta szemeztem egy aranyos plüss egér mintával, ami igazából nem is hagyományos szabásminta, hanem hímzésminta, és mivel nekem nincs hímzőgépem, megpróbáltam saját magam elkészíteni, a kép alapján. Ummm... :D Lánykám imádja, s ez a lényeg!

Azonnal nevet is adott neki: Szék.

A képen Szék épp alváshoz készült már Benőkével, aki nem a mi babánk, csak néha nálunk vendégeskedik! :)

Ilda barátnőm készít ilyen és ehhez hasonló, gyönyörűséges Waldorf babákat.

wp_20150829_003_pici-2_1.jpg

És ha már székről beszélünk...Szüleim kertjében régóta ázott-kopott egy régi szék, aminek a formája nekem nagyon tetszett. (Az elmúlt nyáron egy-két táskámat is azon fotóztam.) Amúgy is kellett már egy "új" szék L. szobájába, hát elkértem ezt szüleimtől és lefestettem Lilusnak. Rózsaszínre. Kicsit megbántam. Fehérre kellett volna. De majd jövőre átfestem, úgy döntöttem. 

dscf0981_pici.jpg

 wp_20150913_001_pici-2_1.jpg

wp_20150913_009_pici-2_1.jpg

De itt még mindig nem ért véget a "DIY birthday"... úgy gondoltam, kell egy kis székpárna L. új székére, és régóta terveztem ennek a kis párnának az elkészítését is, hát eljött az alkalom, és igeeeen: a szivárvány hat színéből válogattam textileket hozzá. Imádjuk, lánykám is odavan érte. Sajnos a kész képről a széken nincs képem, csak fázisfotókat készítettem :) nagyon ó volt készíteni és meglepően gyorsan végeztem vele.

 wp_20150828_002_pici-2.jpg

wp_20150828_008-2_1.jpg

 

 Huh, szerintem ez a leghosszabb posztom eddig! Nem csoda, hogy augusztus óta írtam! ;-)

 alairas-tunce copy_small.png

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://motyesz.blog.hu/api/trackback/id/tr107743590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása